måndag 7 juli 2014

SM-veckan (luft)


En dag under SM-veckan tillbringade vi på flygfältet.
Låt mig säga att det var mycket väntan på den där molnbasen.
Molnen stod för högt och det var bara att vänta.
Konstflyg och segeltävlingar skulle avverkas och jag hade hoppats sätta en kamera i cockpit på något sätt.
Nu blev det inte så och ännu mer väntan.
Men så trevliga människor att hänga med och titta på fina flygplan och ligga i gräset och vänta.
Och vänta.

Jag har fått så många mail av läsare hur jag har tagit bilden här ovan på den svenska mästaren Joakim Grepe som alltså är piloten i flygplanet.
Det var ganska lätt måste jag säga.
Joakim själv liksom många av piloterna hade redan hållare för kameran så det var bara att trycka dit kameran och köra. 
Så bilden eller bilderna är inte särskilt unika om jag säger så.

Detta görs på varenda flygning.
Men kul ändå och den satt fint i tidningen och det är ju den jag jobbar för.


Nu är jag kanske inte det bästa på den där Go-Pron jag vet inte, men nu fick jag den att ta sådär runt 1400 bilder visade det sig.
Joakim i sin tur han körde så byxorna höll på att spricka och vann hela tävlingen, det har han inte gjort tidigare.
Grattis till honom och vi lyckades köra det på ett uppslag i tidningen också. 


Mest hängde vi egentligen med Sofia Jonsson som här ovan "torrflyger" sitt program som hon senare gör i luften alltså.
Hon slutade på en andraplats i sin klass.
Riktigt bra det med alltså.




Här ser du mig själv när jag försöker få på den där grejen ordentligt, vilket jag nog egentligen inte fick som jag ville.
Ja, ja roligt med leksaker ändå. Ibland går det, ibland gör de det inte.


Här under ser du en liten filmsnutt med alla bilder som togs under den där flygningen.
Joakim kan vara en av de coolaste killar jag träffat.



4 kommentarer:

Daniel Nilsson sa...

Rolig film! Den där höjdarbilden blev ju nästan snyggare tycker jag!

//Daniel

Lars D sa...

Tack!
Ja, det var min kamrat Tony Persson som tipsade mig.

/LarsD

Fredrik Reuterhäll sa...

Fan jag som trodde du gafflade dig själv på vingen...bummer.

Lars D sa...

Haha! Då hade jag inte levt idag...

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden