tisdag 19 augusti 2014

Salzburg 3 (Mozartsvängen)


Min första morgon i Salzburg blir riktigt fin.
Jag vaknar tidigt, känner mig glad och drar på mig träningskläderna och tar kartan i handen och ger mig ut.
Detta skriver jag inte för att berätta hur duktig jag var utan för att det var så fint.
Springer ner till floden och springer längs den och blickar upp mot den stora fästningen i stan.
Det är vackert.
Jag passerar Mozarts födelsehus, Mozarts senare boende, MozartsPlatz och springer över Mozarts bro.
Nu funderar jag mer på en Mozartkula, men det är ju något annat det.

Jag undrar var familjen von Trapp bodde och får snabbt reda på det här
Används alltså som hotell idag och jag tror att min kollega Max som är med skulle på "sound of music" turen idag.
Efter 16 timmars arbetsdag igår så är det idag lugnt fram till 14 ungefär.
Lyxigt!
Sen är det full fart med match ikväll och det väntas regn tyvärr.

Thomas LePrince och Ludvig Thunman är också på plast från Sverige.
Thomas hade strul med sin direktsändningsgrej igår tyvärr och Ludvig, han är lika glad som vanligt.

Själv har jag alltid svårt att få mina sändare på kameran att sjunga ordentligt när jag kommer till nya platser, jag vet inte vad det är.
Tog lite för mycket tid inatt utan resultat tyvärr.

Nu väntar dusch och sen en liten promenad av karaktären "spatsera" på stan.

Salzburg är vackert, säg inget annat.
Lite för puttinuttigt kanske men vackert såklart.

Bilden?
MFF,s stjärna Markus Rosenberg och tränaren Åge Hareide står och skojar över en kopp kaffe innan presskonferensen.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden