tisdag 5 augusti 2014

Tisdag

Det är tisdag igen och jag ser att nu när fotbollsstjärnan behöver hjälp kommer han krypandes för hjälp.
Annars går det bra att lägga sig och fälla fotografer liksom.
(Om du minns filmen när Zlatan och hans vänner fällde en TV-fotograf som bland annat ser till att dom kan sparka boll och tjäna sina miljoner)
Men vi är alla beroende av varandra.
På ett eller annat sätt.

Som här i Västmanland, under branden hjälps folk åt. Stallplatser och hotellrum ställs till förfogande till dom som behöver.
Det är fint, mitt i krisen att se hur folk ändå hjälps åt.

Fotografen Simon Johansson stämmer Bonnier ser jag i Journalisten.

Men roligast idag är kanske att nu söker också Berlingske fotograf.
Du läser mer om det här.
Det innebär att Politiken, Jyllands-Posten och Berlingske har sökt varsin fotograf på en 3 månadersperiod.
Det är viktigt med det visuella i Danmark, tack och lov!
JP fick Joachim Ladefoged och Politiken fick Mads Nissen och nu får vi se vem som får den här tjänsten.

Vad jag vet är det enbart Nerikes Allehanda som söker fotograf i Sverige.
Vem har fått den tjänsten?



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden