fredag 4 september 2015

I spoke about wings...

Jaha, då var det en bild från bildjournalistikens värld som fick hela världen att reagera.
Ingen text eller tidigare rapportering har gripit tag så starkt som bilderna från stranden.
Det är Nilufer Demir som tagit bilderna.
Läs mer om henne här.

Stollen till VD uppe i norr gjorde en pudel och sa att han menade "att läsarna inte skulle märka någon skillnad i nästa dags tidning".
Såklart menade han inte så, jag har hört för många ledningar med samma ord.
Du läser pudeln här.

Igår var jag inbjuden till "Fotosnack på Apelöga" och det var en riktigt fin kväll.
Visst, jag babblade på så mycket så duktiga Dick Svedenborn inte fick en syl i vädret.
Jag hoppas han tyckte det var okej ändå.
Vi var ett gammalt fotografgäng från Sydsvenskan som gick och åt tillsammans efteråt.
Det var en riktigt fin kväll och mycket av det bittra var borta. Alla hittar nya vägar att gå och ta sig fram. Bildredaktionen finns inte kvar men mycket av vänskapen vi byggde upp gör det.
Fint att se och många skratt.

Jag publicerade min sista film idag om Patricia Berghult som du förhoppningsvis redan sett.
Ser att Johan Lindqvist på GP har delat den på Facebook med orden:

På tidningen pratas det mycket om att vi måste göra mer rörlig bild. Min vän Lars , som det inte längre fanns någon rimlig plats för på Sydsvenskan, ligger som alltid ljusår före. Eller som Waterboys och Mike Scott sjunger: "I spoke about wings, you just flew." Jag tycker ni ska se den här och Lasses andra filmer. Och ni här i flödet som är redaktörer. Ring Lasse. Vi behöver honom.

Jag blir glad av den delningen såklart.

På måndag kommer fina Linus Meyer, jag är glad att han vill det.
Vi ska snacka film och få igång honom lite.
Det blir kul.

Men först är det helg och ett troligt uppdrag under morgondagen.
Inte helt spikat ännu.

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden