tisdag 1 september 2015

Landskrona



Jag hann i söndags besöka Landskrona Fotofestival också.
men jag har inte hunnit blogga sedan dess i stort sett.
Nu kollar jag igenom vad jag såg och varför.

Kanske går det åt det flummiga hållet lite för mycket för mig men jag gillade mycket också.
Lars Tunbjörk ställde ut och även om jag inte tycker hans serie "Vinter" är hans bästa hade jag behållning av det.
Duane Michels gillade jag på något sätt och så den Tjeckiska utställningen var också fin.

Jag tror att festivalen måste bli lite mer "folklig" även om det tar emot att skriva det.
Kanske det hade kunnat samla kåren lite mer och även ha en mer komprimerad "proffshelg" åtminstone med fest och umgänge.
Tror jag.

Nu försvinner festivalen något tyvärr, i min värld åtminstone.
Synd för det finns stor potential och jobbet bakom det hela är ju enormt.
Jag lyfter verkligen på hatten för det och hoppas att festivalen kommit för att stanna.
Men den får gärna växa lite till och kanske ta in lite mer "lättsam" fotografi.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden