söndag 12 februari 2012

Bortplockad



Om jag fattat rätt så plockades jag bort från Årets Bild för några år sedan så juryn inte riktigt fick se mina bilder.
Det var en serie bilder jag tagit på SM i friidrott och du ser dom här om du vill.
Anledningen var att dom var för mörkade i hörnen och tagna med en lensbaby.

Nu har samma historia uppdagats i Danmark och nu säljer fotografen sina grejer på e-bay.
Du kan läsa mer om det här, här, här, och här.

Fotografen är Thomas Nielsen.

Visst är det väl ändå juryn som ska bedömma om det är för mycket eller för lite?
Visst är det väl juryn som ska bestämma?

2 kommentarer:

Jens L´Estrade sa...

Varför tog de bort dina bilder för att du använde ett speciellt objektiv? Kan du utveckla. Tycker detta är mycket intressant!

Mattias Johansson sa...

Kan ju inte säga att jag är en hejare på danska men nä, nu fattar jag ingenting?
Får man inte använda lensbaby? Eller blixttillbehör? Löjligt!
För mörka hörn?? Då får man inte plåta med Lomo?
Får man använda reflexskärm för ett porträtt...eller nä, då har man ju modifierat verkligheten och styrt ljuset och ett annat håll. Det går ju inte :)

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden