söndag 19 februari 2012

Sportklasserna

Nu har sportklasserna dragit igång i Poy.
Tyvärr satt jag i bilen hela dagen igår så jag kunde inte hänga med.
Dom var dock väldigt snabba med att lägga ut vinnarna och du ser ju dom här.

Men jag fattar liksom inte klasserna.
Sport Action är ju action antar jag.
Men bland dom vinnarna klämmer dom in ett tjurfäktarjippo.
En fyllefest.



Ska den bilden vara i den klassen?

Däremort borde den väl passat fint i den nya sportklassen dom kallar "recreational sports".
Som för mig är lite för nöjes skull. Alltså sporter man inte riktigt tävlar i men ändå sportar. Typ.
Där har dom klämt in den här bilden:



Jag antar att hade någon frågat tjejerna om dom sysslar med konstsim bara för skoj skull eller om det för dom är på fullaste allvar så är jag säker på att det är på allvar.

Sist men inte minst kommer vi till en svårplacerad klass också, sport feature.
Här kommer det alltid in massa jubelbilder. Så också i den svenska tävlingen. Trots att det står i reglerna att bilderna ska skildra något utanför sportarenan. Tyvärr så har jag inte boken med mig och hittar inte på nätet heller men som jag minns det så var det på en hockeyseger och en fotbollsseger, precis på tävlingsarenan som prisades senast.
Liksom här i den här tävlingen finns jubelbilderna med.
Är det jubel som gör bilden till feature?





Min kompis Jonas Lindkvist skriver också om det här.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden