fredag 17 februari 2012

Friday


Foto: Robert Yagers

Men det är klart att det är skönt när det är fredag.

Jag ser den här killen som gjort en bok om Kina.

Jag blir orolig för media när jag läser detta om Skandinaviens största dagstidning.
Hur går sådana uppdrag till egentligen?
Märkligt.

Jag blir avundsjuk på dom som bokat biljetter till DOK 12 i Norge.
Se programmet här.
Hoppas Niclas Hammarström åker dit med sina bilder.

Om en månad så vet vi vinnarna i Årets Bild.

Jag såg också att Yuri Kozyrev, rättvist blev årets frilansfotograf.

Imorgon fixar Umeåfotograferna en auktion för Martin och Johan.
Läs mer här.
Jag ser att Tobbes bild finns med. Bra.

Hundbilderna fick sidan att krascha. Ja, du ser ju hundarna här.

Lillian Bassman känd inom modefotografin har gått bort, 94 år gammal.
Se en liten film här.

Ta en titt på Robert Yagers hemsida. Det är hans bild som du ser överst i inlägget.

Viktigt!
En fotograf blev förra veckan av med hela sin utrustning och dator efter en motorvägsrestaurang.
Väskorna var bara helt borta.
Tydligen har tjuvarna nu någon liten sensor som gör att bilen inte blir låst om du trycker på den där lilla nyckeln.
Kolla så det blir ordentligt låst alltså.

Annars är det som sagt fredag. Jag hoppas att du får en fin sådan.
Jag saknar sushin på jobbet och dom där fredagsbönerna.
Men jag kommer hinna med det, nu får jag gör annat.

Avslutar med en liten film om Banksy, gatukonstnärernas konstnär.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden