fredag 5 september 2014

Perpignan 1

Min hotellutsikt.

Äntligen fick jag tag i lite nätverk och kunde koppla upp mig.
Det är ett problem (för mig) annars här nere.
Visst, "gå ner till kongressen" säger alla och där finns ett långsamt men hör och häpna så kommer jag inte in på just min bloggsida där?!

Nåväl. Jag är väl inte här för att klaga, det vore nämligen väldigt dumt.
Nu är jag i Perpignan och det är alltid en fröjd för bildjournalistiken.
Jag lyssnar på debatter, jag tittar på bilder och så snackar vi väldigt mycket bild vi som är här.
Det är fint för själen.

På kvällen är det bildvisning såklart och sådär rullar det på.
Långa dagar och långa nätter.
Just idag såg jag till att vara uppe tidigt och hängde på låset och har sett mycket bra och en del dåligt.
Dåligt är fel ord kanske, men inget speciellt då.


Place de la Republique

Det förvånar mig att inte fler skandinaviska fotografer syns här.
Efter gårdagens bildvisning med duktiga Jacob Ehrbahn blir jag ännu mer förvånad.
Han visade tre grymma serier han jobbat med av helt olika karaktär.
Grymt och väldigt fint ordnat av Christina Kronér och Canon.
Tack för det och även tack till den tapas-middag jag blev inbjuden till på kvällen efter.
Så mycket värme det finns bland fotografer, det är som att vaggas in i bomull.
Tack Paulia Holmgren, tack Johan Gunseus, tack Maria Fäldt och tack Cliff Karlsson som stod för mat och lokal.
Härlig kväll.

Jacob Ehrbahn efter sin föreläsning.

Det här med att nätet är så torftigt gör att jag kanske inte bloggar så mycket men kommer såklart att ta igen det när jag hinner sitta ner och fundera och har tillgång till ett bra nät.

Idag fick jag chansen att äta en fin lunch med fina, fina Magnus Sundberg.
Kommer du ihåg, han var ju min utsända förra året och du hittar hans inlägg till höger här på bloggen.

Jörgen Johansson är också här och han skriver så fint om mig här.
Du ser en bild han tog på mig och hans fötter längst ner i det här inlägget.
Tack Jörgen!

Annars är väldigt mycket sig likt och här är bildjournalistiken varken död eller i någon kris heller för den delen.

Igår på kvällsvisningen hade Marc Femenia bilder.
Stort bara det.

Vi hörs mer hoppas jag.


Foto: Jörgen Johansson

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint det ser ut. Nästa år följer jag med. /M

Peter Holgersson sa...

Vill vara där!!!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden