måndag 8 september 2014

Perpignan 5

Då var allt som vanligt igen och jag är tillbaka från Perpignan.
Nu börjar en ny vecka och en ny resa redan på lördag men denna gången till Italien.

Full fart alltså och det är mycket att smälta ifrån Perpignan, jag ska summera jag lovar.
Mitt rum inbjöd ärligt talat inte till att blogga från platsen. Skrivbordet kändes inte bra och dessutom var ju nätet mer än katastrof.
Mina bett på armen kan vara lopp-bett.
Då hoppar jag det hotellet tror jag.

Sista kvällen löpte på fint den med, härlig middag, även om det hade kunnat vara någon grad svalare.
När jag kom till restaurangen såg jag på en termometer bredvid Mont Blanc affären att det var 33 grader.
Men det är inget vi ska gnälla om, eller hur?

På lördagen var det också avslutningsfest i det gamla klostret i stan, men med start vid 00:00 så tar det på krafterna.
De där tiderna de kör med i Perpignan är inget för en gubbe om vi säger så.

Det var en trött buss som körde söderut mot Barcelona på söndagsförmiddagen, fullastad med fotografer.

Då var de flesta samtalen slut, det var en talande tystnad åtminstone.

Jag återkommer!

2 kommentarer:

Tom sa...

Ursäkta att jag inte kommenterar något fotomässigt, men "bredvid Mont Blanc-affären" låter lovande!

/Duvetvem

Lars D sa...

Haha, den meningen var till dig Tom:-)
Fin, väldigt fin kan jag lova.

/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden