torsdag 18 september 2014

Torsdag 2014-09-18


Efter en rätt krånglig resa igår är jag hemma igen.
Vardag.

Bilden är tagen på stationen i Turin, jag gillar stationer.

När jag kom hem tittade jag på Pieter ten Hoopens trailer och såg att det är ett försök att få ihop pengar till att slutföra projektet.
Jag tycker du också ska gå in och sponsra det hela.
Du gör det här.

Jag har varit i kontakt med Anders Hansson.
Han håller just i detta nu på att hänga sin utställning "Flykt" på Fotografins rum här i Malmö.
Han har visst tagit kontakt med bokmässan och kommer både ställa ut lite bilder och visa/sälja boken där.
Bra, men det visste jag ju. Killen tänker ju.
Nästa år ser du honom i Perpignan (kom ihåg var du läste det först).
Han är i radion också och du lyssnar lätt på det här.
Det kommer mer om honom/utställningen på den här bloggen också, håll ut.

När jag var bildchef på Sydsvenskan drev jag igenom en egen sida för oss fotografer.
När det väl lanserades var vi alla glada men den lades snabbt ner av interna orsaker som jag inte går in på här.
Men jag är bitter över de, det kan jag åtminstone lova.

Nu lanserar Politiken sin nya sida för fotografiet, det är så roligt att dom satsar så på det visuella berättandet.
Kolla deras nya sida här.

Som du ser där får Lærke Posselt "kronprisparets talangpris".
Jag passar på att säga Grattis, eller Tillykke som det heter över bron.
Läs mer här.
Eller här och gå gärna in på Lærkes egna hemsida här.

Ser filmen "12 years a slave" på flyget hem och blir riktigt beklämd av den.
Hur kunde det vara så?

Idag skiner solen fint.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden