söndag 14 september 2014

Turin 2


Lördag.
Lika dålig som lördagen, lika bra börjar söndagen.
Nåja, nu måste jag, i mitt fall har lite perspektiv på det hela, allting löste sig ju.
Hela tiden.

Gick upp tidigt och stack till Kastrup, med hot om strejk.
Ingen strejk och flygen gick som de skulle.
Landade i Turin och väskan var borta.

Åkte till matchen för att bevaka Juventus-Udense.
Kom inte in, min ackreditering hade fastnat i Rom på något sätt.
Efter mycket strul och tjat och et samtal från min chef (Anja Gatu) så kom jag helt plötsligt in.
Så det löser sig till sist, det också.

Fick en liten påse och en väst som var prickig av mögel.
Västen alltså, inte påsen.
I påsen låg det en banan, ett kex och en macka.
När jag hörde mig för med min kollega Kent Jönsson hur utbudet var hos de skrivande fick jag veta att där fanns snittar och en öppen bar med alla tänkbara rättigheter.
Det är verkligen skillnad på folk och folk.
När jag efter matchen tog jag mig in i mixade zonen fick jag veta att det var fotoförbud där, trots 10-15 TV-team som filmade för fullt.
Nu plåtade jag mest för att fördriva tiden, men ändå.
Fotoförbud inne på presscentret?!

När vi kom hem till hotellet stod min väska på mitt rum.
Allt löser sig med andra ord.

Söndag.
Jag springer längs floden "fiume po" och solen håller precis på att värma upp staden.
Det är vackert.
Jag korsar "ponte vittorio emanuelle"-bron och vidare upp på Corso San Maurizio.
Det är nästan folktomt på gatorna.
Petter i lurarna.
Det är söndag i stan också.

 Nu väntar jobb i stan och lite datajobb med för den delen. Kopiering och planering.
Jag ska hitta en sportaffär och fixa en stol inför matchen på tisdag, det blir lättare då.
Hur det kommer gå?
Jag gissar att MFF får det väldigt tufft, det är en annan fart och jag måste nog säga att den där fransmannen Pogba är rätt säker med bollen ändå.
Det går fort.
Ryktena går om 5-0, kanske 6-0 men någon lugnar med:
"Juventus är snälla, leder dom med 2-0 så backar dom hem och tar det lugnt".
Vi får se på tisdag.

Dusch!


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden