lördag 4 oktober 2014

Kanelbullens dag!


Jag sitter och bläddrar i "reporter utan gränsers" lilla bok med bilder av Steve McCurry.
Okej, det är ingen överraskning att han verkligen kan hantera färgen i bilden.
Det känner du till.
Det är vackra bilder.
Han bloggar förresten här.

Annars är det lördag och fina Peter Claesson fyller år idag.
Liksom fina Petra Jonsson på Gotland.
Grattis båda två.
Hade Frank Zappa levt hade han haft namnsdag. 
Här, men kanske inte där han bodde.

Läs gärna det här.

Jag träffade Patricia Berghult, boxare som ska gå en stor match på Irland om en vecka.
Det är hon på bilden förresten.
I somras när jag gjorde mitt tatueringsjobb var hon med.
Gullig tjej.

Idag är det kanelbullens dag och det kanske jag ska fira, annars är alla de där "dagarna" lite av en hatgrej för mig.
Har nog jobbat för mycket helg på en dagstidning förmodar jag...

Har du något på gång?


1 kommentar:

Jonas sa...

På G hem, efter en månads jobb…mellanlandat i myllan för en snabb visit på Österlen och ICA för en laddning Oboy. Ha det gott!

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden