fredag 31 oktober 2014

Valencia 2

Det här är sista nattens utsikt från hotellet.
Bara så du vet.

Nu tillbaka i vardagen igen med omladdning av GPS och kamera-laddning inför morgondagens jobb.
Tidig avgång.
Nu efter några dagars kompledigt kör vi igen alltså.

Jag får mail av Jonas i NY som tipsar om både detta och detta.

Jag blir glad av 3G-nätet på telefonen, det går ju som en "raket".

Jag ser att jag har en rapport från Perpignan i tidningen FOTO som ligger i lådan.

Tidningen Fool med sitt senaste nummer ligger också prydligt där.
YES! Vilken bra underhållning ikväll.

Jag ser också att gamle chefredaktören på FOTO Jan Almlöf öppnar ett fotogalleri i Malmö.
Kolla mer här är du snäll, eller på hemsidan.
Gå dit!

Jag får mail från Jonas Lindkvist med starka bilder.
Bra jobbat!

Nu blir det som en liten nystart på det hela.
På måndag har jag samtal med redaktionsledningen om min framtid.
Min tjänst på sporten är redan borttagen (även om jag jobbar kvar tills det sätts i funktion). 
Nu ska Bildbyrån sköta det åt oss.
Vi får se vad som händer med mig, en dag i taget.
Den enes bröd den andres död.

2 kommentarer:

Jonas sa...

Ska bildbyrån göra alla de reportage du gjort???

Bildbyrån är duktiga men varken de eller någon annan klarar av att matcha det jobb du gjort.
Så är det!

Ingmar Johanson sa...

Min åsikt är att fotografen bör vara anställd på redaktionen. Att tidigt komma med egna idéer och att jobba med egna kanske mer långsiktiga projekt. Sådana saker måste komma underifrån, kan knappast beställas av någon redaktionsledning.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden