torsdag 2 oktober 2014

MFF-Olympiakos

I första halvlek hade Markus Rosenberg en riktigt fin chans på nick.

Igår var det Champions Leage match här i Malmö mellan Malmö FF och Olympiakos.
Det blir mycket fotboll för mig och hänger du med här så brukar jag ju visa bilder jag är nöjd med eller som åtminstone fungerar rent journalistiskt.

Men idag tar jag det från en annan vinkel.
Det kan med lätthet gå så fel, eller att man (jag) sitter fel helt enkelt.
Visst, jag fick ihop min skörd igår men det syns tyvärr inte så bra i tidningen.

I första halvlek hade Markus Rosenberg en bra nickchans som gick rätt på målvakten.
När jag tittar på bilden så hittar jag ingen skärpa i hela bilden.
Inte någonstans alls, och då känns det skönt att det inte blev mål den gången.
För min del alltså.

Senare gjorde Markus Rosenberg mål och sprang och jublade och gled på knäna.
Men inte åt mitt håll utan mot "fel" hörnflagga.


I andra halvlek hade Isaac Thelin en superchans men missade.

Som du ser i bildtexten så hade Isaac en bra chans som jag lyckades fånga på en annan bild men jag väljer att visa denna.
Stolpen i vägen alltså.

På Champions Leage springer det dessutom en linjeman på kortsidan och eftersom min kollega Lars Brundin sagt att han sitter still på andra sidan målet så hade jag inget val tyvärr.
Linjeman fick passera då och då men jag var väldigt irriterad på honom och ville byta sida.
Hade jag varit ensam hade jag såklart gjort det, men att sitta i knä på kollegor går ju bort.

Magnus Eriksson driver bollen fram och mannen till höger glider ner och gör en glidtackling.
Jag fick mest domarens rumpa i sökaren.

I slutet av andra halvlek gjorde samme Markus Rosenberg 2-0 för MFF och sprang och jublade igen, åt fel håll för mig.
Ja, du ser var min skärpa sitter dessutom?

Det var en sida av myntet så att säga, svårigheter, misstag och stress.

En dag på kontoret, helt enkelt.



6 kommentarer:

Jonas sa...

Du är bäst 999 gånger av 1000

Hussein El-alawi sa...

Chefen du alltid den bästa ;-)

Lars D sa...

Haha, tack ni är snälla ni.
/LarsD

Unknown sa...

Älskar detta inlägget och OJ vad man känner igen sig :)

Josefine sa...

Ja me! Känner igen mig alltså och gillar inlägget som tusan. Rumpan är bäst :-)

Lars D sa...

Haha, tack Jörgen och Josefine.

Ja, sådär är det ju oftast känns det som:-)
Bra för folk att veta det kanske, tänkte jag.

Ha en fin helg,

LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden