onsdag 27 maj 2015

"Gynnaren"

Tillbaka till full fart (idag) med många fina uppdrag och spännande möten.
Jag gillar verkligen det.

Jag får mail om vilket objektiv jag köpte i New York som inte passade min kamera.
Det var den här lilla gynnaren som jag inte ens visste fanns och som jag tänkte att det gör nog att jag får med mig kameran mer i vardagen och bad säljaren slänga med en sådan också.
Inte visste jag heller att den inte passade min kamera så jag fick lämna tillbaka den.
Ja, det är lite så jag jobbar.

Imorgon väntar en fullständigt tokig dag framför datorn med massor med bilder som ska fram och en text som ska skrivas.
Hinner jag ska jag också redigera en liten film.
Like på den?
Yes.

Mary Ellen Mark då, jag har också fått reaktioner på mitt inlägg om henne.
Jag fick nyheten 30 sekunder innan en dansuppvisning så det gick snabbt allting.
Sorgligt såklart det hela och nu när alla länkar olika artiklar och filmer om henne inser man så duktig och produktiv hon varit under alla år.
Ingen nyhet för mig men ändå så slående, det är så många konstnärer/fotografer som faktiskt producerar väldigt lite under sitt liv och lever på det.
Mary var ständigt igång, det gillar jag.
Här är hennes egna hemsida, men sök på henne så finner du massor med fint om henne.
Det är fint att läsa/se.
Tänk att hon var och gästade oss på Sydsvenskans bildredaktion i samband med att "studentafton" i Lund bjudit in henne för ett samtal.
Jag såg hennes boardingkort och hon flög med SAS och på stol 1A och det tyckte jag var coolt.
Bra damer ska ha det bra!


Jag slänger med ett knäpp från New York också.
Bara för att.

Nu måste jag sortera mig lite.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden