lördag 2 maj 2015

Mycket snack!


Det är väldigt mycket föreläsning just nu, det är roligt.
I onsdags hade jag äran att få snacka och visa bilder på Västerås Konstmuseum, ja du ser ju det tidigare inlägget.
Dagen efter på torsdagen fick jag komma tillbaka till min "moderstidning" VLT där jag började min fotograf-bana.
De hade konferens tillsammans med Fagersta-Posten, Sala Allehanda, Bärgslagsbladet,  Arboga Tidning och Avesta Tidning som ingår i samma koncern.
Det var fint och mina gamla kollegor Kenneth Hudd och Tony Persson fanns med i lokalen.
Det gjorde det lite extra nervöst.
Känslan var dock att det gick bra, det kändes så efter mitt snack.
Tåget hem torsdag kväll.

Fredag morgon satte jag och min vapendragare Jonas Lindkvist ihop det sista innan den sportreportage-workshop vi är mitt upp i just i detta nu och som började igår fredag.

Vi snackade igår för ett gäng hungriga, villiga, drivna kollegor som lyssnade och lyssnade.
Idag är de ute på Ribergsborg och fotograferar för fullt.
Längst ner i det här inlägget ser du att en av deltagarna (Jonas Gustafsson) fångar mannen som vann hela tävlingen med sin remote-kamera.
Själv ligger han där borta vid rören (till vänster i bild).

Jag har lämnat stranden för att förbereda lite inför morgondagen och ladda batterierna också.
Det är fotboll också, direkt när workshopen är slut.

Full fart med andra ord!

Hoppas du har en bra lördag.


Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden