söndag 24 maj 2015

New York 3

Det är söndag morgon i New York.
Solen skiner och det väntas bli 25 grader varmt.

Bilden tror jag inte att jag får ta längre, läste om fotoförbud på tunnelbanan men jag är inte säker.
Jag tog den från knät (såklart) annars hade jag inte vågat ta den.
Jag tar inte ansvar för den, jag har bara knäppt den så att säga.

Ser om en dokumentär om Christer Strömholm.
Han säger mycket bra saker men så gammalt och pretentiöst det känns.
Fruktansvärt pretentiöst dessutom.
Den fria fotografen är den enda riktiga och det gäller att ta ansvar för bilden.
Nej, jag vet inte jag. Gäller det inte att ta ansvar för allt man gör/säger?
Ibland gör man bara inte det.
Nu har han ju varit död ett tag så att det inte känns nytt längre är ju inte så konstigt.
Men pretto var gubben och det kan ju många gånger vara fint, vilket jag inte tycker det blir här.
Nej, se hellre Jan Troells film (Närvarande) om Georg Oddner.
Den är också till åren men det märks inte alls.
Klokare på något sätt.
Ärligare. Finare.
Bara det när han just är här i New York och går runt och av ren lust fotograferar paraplyer.
Inget ansvar, inga funderingar, bara gör det av lust. Det räcker längst.
Det är min favoritfilm om just fotografer, vilken man.

Jag fick plötsligt en väldig lust att fotografera och det är alltid fint när det kommer.
Nu är jag här på en annan resa och det gäller att ta ansvar - på riktigt.
För ett litet liv och hennes behov.

Till frukosten kommer en man fram och stannar framför Irma och säger:
- She is so cute!
- Thank´s, säger jag och det där får vi leva på idag.

I solen, i New York.

Det har för övrigt kommit till min kännedom att Sverige vann melodifestivalen.
Vilken jävla skit, säger jag bara.
Nu kommer hela SVT:s budget gå till det pisset nästa år och vi får inte se något annat bra/välproducerat.
Helvete känner jag!
Tur att det finns mer än just SVT att titta på.

Annars är jag också sur på nätet här på hotellet, det är ett skämt.
Kommer inte in på alla sidor som jag kanske hade velat.
Lite Kina är det allt över USA, eller är det bara jag som är sjuk och gnällig.

Bilden, beskärningen, kopieringen av bilden till det här inlägget har jag gjort.
Men jag tar inte ansvar för det, allt bara skedde.
I ren lust till livet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är också cute.
/M

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden