tisdag 26 maj 2015

Telefongenerationen


Här står en av många, som använder telefonen som den nya tidens respirator.
Det är nytt med New York.
Jag har varit i stan massor med gånger och visst, det är ett myller i den stan som man dras till men nu när myllret går och stirrar i sina smartphones blir det många smällar.
Det är spännande och skrämmande.

Du har säkert koll på att jag åkte med min dotter så det var hennes regler som gällde.
Under alla mina resor har jag alltid fotograferat väldigt lite.
Men nu blev det mer även om mycket skulle vara att överdriva. 

Jag stör mig på folk som inte fattar att ta hänsyn på plan bland annat.
Blir både arg och ledsen.
Men vi släpper det nu va?

Vi hade en fin avrundning i Central Park tillsammans med Jonas Gustavsson.
Tack Jonas!

------------------------------------------


Nu är jag hemma igen och vardagen knackar direkt på dörren med fullspäckat schema imorgon.
Bli roligt.

I posten har studenterna i Sundsvall skickat tidningen "Ghettoes" som är deras avslutning på skolan.
Blir fint att bläddra i, jag har inte hunnit ännu alltså.

Nästa vecka börjar DOK15 i Norge och jag hade gärna åkt men hinner inte det tyvärr.
Dom bad mig skriva ett gäng texter och du hittar hela tidningen här.
Jag skriver bland annat om Paul Hansen, Peter Holgersson och galleri RALF.
På norska dessutom.

Jag ser också att Åke Ericson är med i Bronx Documentary Center, läs mer här.
Kul.

Nu gäller det att hålla sig vaken och hoppas att man är inne i det imorgon igen.
Tiden alltså.



Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden