tisdag 9 februari 2010

Jonas Lindkvist


Jag har gjort sex olympiska spel. Vancouver hade kunnat bli mitt sjunde.
Men icke, jag stannar hemma och det är Hussein som åker från oss den här gången.
Bäst med de där stora evenemangen är ju själva evenemanget såklart men det är också en fröjd att få träffa så många kollegor världen över. Jag och Jonas Lindkvist på DN har jobbat på många av dom ihop. Inte ihop men tillsammans på ett härligt sätt.
Vi hjälps åt, tänker rätt lika och ser samma saker.
Jag kommer sakna Vancouver och nu när man läser på bloggar om fotografer som packar sina väskor så är det klart att det känns lite extra.
Jonas kommer liksom jag gjorde i Peking lägga ut bilder varje dag på sin nya hemsida som du hittar här. Följ hans bilder där men läs också hans blogg på DN här.
Känner jag Jonas rätt blir det inte mycket text utan han kommer fokusera på bilderna och det gör han ju också så himla bra.
Lycka till där borta, jag hade gärna varit med.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden