tisdag 23 februari 2010

Mjuk och fin heltäckningsmatta


Vanlig norsk inredning på norsk avis.
Nu är jag hemma igen från Norge. Jag har tillsammans med Rakel, Sydsvenskans kulturchef varit på Bergens Tidene.
Otroligt inspirerande och roligt. Både jag och Rakel kände oss glada och smickrade att bli inbjudna.
Vi berättade om hur vi jobbar på Sydsvenskan i stort men också hur kultur och bildjournalistiken utvecklats hos oss.
Själv tycker jag att det var en lysande idé av BT att bjuda in oss inför en omgörning av deras tidning.
Jag hoppas att alla vi pratade för förstod vad vi sa och att de fick med sig något också.
Det kändes som att BT har en god stämning på redaktionen och det är alltid en mycket bra början.
Först snackade vi för den grupp som sitter i omgörningsgruppen.
Sen kom hela redaktionen. Inte hela såklart med de som kunde komma.
Efter det gick Rakel till kulturen och jag snackade med fotograferna.
När man går runt på redaktionen blir man helt knäckt av hur fint de har det på redaktionen.
Att vandra runt i en inredningstidning är inte så vanligt på redaktioner kanske.
Känslan är mycke sån att någon har tänkt på varje detalj.
Rent och snyggt och med designade klädhängare i grönt.
Här ovan ser du ju ett av många små mötesplatser.
Underbar miljö och människorna vi träffat var bara så nice allihop.
Detta var en kick i rätt riktigt känns det som.
Jag tar själv med mig några härliga idéer till oss men det tar vi en annan gång.
Nu ska jag lapa i mig nattsömn, i morgon kör vi igen.
Full fart framåt!

Även om de här web-utvecklarna råkar sitta lite trång kanske...

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden