lördag 23 oktober 2010

Cleese



Ikväll skulle jag hjälpa till lite på uppdragslistan så jag skickade mig på ett uppträdande med John Cleese.
Du vet, humorlegenden från England. Nu visade det sig att det fick inte fotograferas under själva föreställningen.
Jag ringde någon fixare och fick veta att jag fick plåta lite (utan blixt) på soundchecken.
Väntade snällt och så kom det in en kvinna och jag frågade hur länge det brukar ta.
- 2 minuter, sa hon.
Okej, då vet jag vad jag har att förhålla mig till. Då kommer John och han går direkt fram till scenkanten.
- Vem är du, säger han lite barskt.
- Jag heter Lars och kommer från lokaltidningen, säger jag och sträcker fram min hand.
- Jag tar inte i hand, jag är rädd för att bli sjuk, svarar han innan han fortsätter.
- Det är okej, ta några bilder du och så vänder hans sig mot en annan fotograf som heter Tomas och jobbar på Kvällsposten.
- Åhh vem är du då?
- Jag heter Tomas och är från en annan lokaltidning, svarar han.
Han får också ett okej och efter några testningar i micken så säger han till oss att nu räcker det.
Jag hann ändå få med hans entré och hans bugning och allt detta på bara någon minut. Hoppas att showen var roligare.
Längt bak i salongen rullade dessutom allt han skulle säga på en storbildskärm så satt du i publiken kunde du bara vända dig om och få skämten sådär sekunden innan alla andra.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden