torsdag 10 november 2011

Värnpliktsnytt



Jag har ju köpt en scanner och går igenom gamla bilder, eller kort jag tagit.
Nu är jag på min lumpartid som jag gjorde som fotograf på Värnplikstnytt.
Längst bak hade vi ofta någon kändis som om dom var män berättade gamla lumparminnen eller så ställde vi en kvinna mot väggen och ställde frågor om lumparlivet.
Kvinnorna var mest populära bland våra läsare kan jag lova.

Här har du männen bakom radiosuccén Metropol. Det var det roligaste du kunde lyssna på då.
Jag och en reporter släpande oss iväg till radiohuset. Unga och nervösa, dessa herrar var kungar.
Med oss hade vi lumparrekvisita, ja du ser ju själv hur det kunde gå till.
Inga problem, dom var glada och berättade och jag har för mig att en eller båda hade dessutom varit på Värnpliktsnytt så det var lättjobbat.
Bilden och träffen ägde rum 1990-10-19.
De har hänt lite rent bildmässigt.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden