fredag 9 december 2011

Tillbaka till glädjen


Foto: Emma Larsson/Sydsvenskan

Nu är det ny dag igen. Det är fredag.
Jag ska inte vara så gnällig idag som jag kanske var igår.
Även om jag verkligen tycker det var i sin ordning.
Jag blir orolig för Yvonnes kommentar där hon skriver att jag inte ska tro att hon var med på stålmannengrejen.
Aldrig Yvonne.
Det tror jag inte om dig. Jag tycker du ska stämma dom.
Ta hjälp av SFF,s jurister.
Det hade varit spännande att se var det landar.

Här har vi fredag på Sydsvenskans bildredaktion.
Sushilistan är liksom uppritad och nu ska det bara hämtas.
Vi har bön i eftermiddag. Ludvig Thunman håller i den.
Johan Bävman har nominerat bilder till veckans bild och där finns bland annat Emma Larssons bild ovan med.

Igår var det glöggkväll och trevlige Jonathan Saruk vär där och berättade om sig själv. Väldigt bra.
För 3 år sedan när jag började jobba dagtid och blev chef tänkte jag att jag skulle ta vara på den tiden att bli bättre på engelska.
Kanske gå en kvällskurs och läsa mer böcker på engelska.
Nu har det snart, väldigt snart gått 3 år och inte har jag gått någon kvällskurs. Någon bok på engelska har det dock blivit.
Sånt här kan störa mig något otroligt och det blir så påtagligt en kväll som den igår. När blygheten slår till och det blir på något sätt svårt att få ur sig allt det jag vill, eller låter bli i rädslan att säga fel.
Dumt.
Jag är avundsjuk på Anders Hansson som pratar flertalet språk flytande.
Eller varför inte min fina kollega Hussein El-Alawi som bjuder på en falafel innan glöggkvällen och beställer den bästa falafel jag ätit. På arabiska.
Okej, nya tag då.
Bättre på engelska åtminstone.
Nästa år.

Joe McNally har släppt ännu en ny blixtbok.
Kolla här.
Tack Jens för tipset.
Där är en annan grej. Innan jag blev chef ägde jag inte en blixt. Jag klarar det inte.
Jo själva ägandet kanske men att fotografera med den.
Samma sak här. Lär dig det ordentligt sa jag till mig själv.
Icke.
Tar tag i det också då.
Okej.

Ja lite så.
Nu tar vi tag i fredagen ordentligt.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden