söndag 1 april 2012

Årets Bild (2 veckor efter)



Ärligt talat har jag svårt att skriva något om vinnarna i svenska Årets Bild.
Det har nu gått lite mer än 2 veckor efter prisutdelningen och jag har inte riktigt kunna se alla bilderna.
Ingen bok har kommit och webben hittar jag liksom inget bra sätt att titta på dom.
Här har jag hittat något och även här.
Men det är så synd att bilderna är kapade något så fruktansvärt i vårt eget forum. Titta bara på David Magnussons bild här nere.
Jag blir ledsen och det känns pinsamt.



Danskarna har kommit lite längre känns det som.
Titta gärna in deras vinnare här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så sjukt dåligt!
Och jag och Kalle får inte ens vara med bland vinnarna på första sidan. Och bland de 43 vinnarbilderna kan man knappt se mina bilder så små som dom är där.

Emil

Jonas sa...

Danskarna var under många år överlägsna oss Svenskar när det gäller bilder men på den tiden hade vi enorganisation som visade upp ÅB i direktsändning på TV.

Nu är Svenska bilder ofta bättre än Danska men det sätt som vi behandlar och visar upp ÅB på är under all kritik.
Hur kan vi som fotografer tillåta att PFK beskär tex David Magnussons bild på detta sätt?

Ska vi någonsin kunna få respekt för våra bilder och jobb om vi inte ens själva kan hantera bilderna?

Vad tycker ni?

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden