lördag 3 augusti 2013

Shoppinglördag

Det är shoppinglördag.
Här liksom i Edirne där bilden är tagen tidigare i somras.

Jag fotograferade en del igår, det känns alltid fint på något sätt.

Jonas och jag börjar verkligen få koll på workshopen.
Känns dubbelt bra.

Canon-Per kommer dessutom med grejer till utlåning, jag tror deltagarna kommer bli nöjda.
Jag hoppas det.

Köper en ny liten kamera.
Läser bruksanvisning.
Inte min grej direkt.

Hittar tidningen Breadfield som jag skrivit om tidigare.
Har inte hunnit bläddra i den dock.

Laddar om.

Tänker.

Går runt med min kompass och lär mig var norr är.
Viktigt!

Är nöjd med en ny app jag fått tips om av Åsa Sjöström.
Tack.

Var länge sedan jag bar långbyxor.

Det är sommar.

Får bilen tvättad.
Som ny.

Det kommer vernissage-kort från fina, fina IDK.
Tack.

Se det här när du får tid.

Imponeras av Fredrik, en gammal vän från Västerås.

Frankerar många kuvert.

Funderar mycket på Leo, trots att jag inte kände honom.

Klippte mig igår.

Nu har jag fattat, äntligen, hur man spar film på en extern disk när man klipper i FCP-X.
Skönt, känns bättre än att ha det på hela hårddisken.
Alltså verkligen fattat.

Det ska öppna en Gyoza-bar i Malmö.
Tjena!

Blir förbannad.
Läser detta.
Va fan är det med människor?

Saknar umgänget.

Den där rubicks kub...

Vore fint med någon dag för kopiering.
Ligger duktigt efter med det.
Störande.
Att sitta ner och verkligen få det gjort, lägga i mappar och känna sig färdig.

Har du sett mina badbyxor?

Förenkla.

Nu packar jag ihop här och går vidare.
Vi hörs.

2 kommentarer:

Hussein El-alawi sa...

vad blev det för liten kamera denna gången ;-)
Jag är bara nyfiken

Lars D sa...

En GoPro, har liksom hållit mig borta från dom tills nu.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden