torsdag 17 oktober 2013

Filmkursen


Jag tror det handlar mycket om att träna, träna och testa och testa.
Så är det med film.
Eller med allt.
Jag kör fast och så kan jag fråga läraren och komma vidare.
Lära mig snabbkommandon.

Vi fick i uppgift att göra en liten film på 2 minuter och det har jag åtminstone hållit exakt så när det gäller det kan jag inte få någon kritik imorgon.
Det är ju exakt!

Annars finns det massor att säga men nu har jag försökt testa och leka lite.
Gjort om, lärt om och testat.
Precis som det ska vara på en kurs.
Nu hade jag bara 1 timme på mig under den träning jag var på men med lite mer tid hade jag lätt kunnat göra mer.
Såklart.

"Det finns inga genvägar till det det perfekta ljudet".
Måste bli bättre på ljud, på intervjuer och se till att få hem det ljud som ska hem så att säga.
Film tar tid att göra bra.
Så är det bara.
Men ju mer man tränar desto snabbare går det.

På lördag ska jag knyta ihop påsen till ett projekt jag hållit på med ett tag.
Film och stillbilder.

4 kommentarer:

P-O Stoltz sa...

Klart det blir godkänt. Snyggt!

Mattias Johansson sa...

Nice Lars! Jag påbörjade ett reportage om vattenrugbyn i Kalmar för mååånga år sedan. Det blev många sköna bilder men jag gjorde aldrig klart det. Nu blir man ju riktigt sugen att fortsätta!! Tiden finns nog inte längre tyvärr. Alltid det där med tiden, tiden, tiden. Men kul att se, visst får du väl godkänt!

Fredrik Reuterhäll sa...

Snyggt gradat Lasse! Galen sport dock...

Lars D sa...

Tack ska ni ha, gulligt av er.
Jag blev godkänd på kursen.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden