tisdag 1 oktober 2013

Oktober



Vaknar upp till ett oktoberregn här på morgonen.
Då var 3 kvartal avklarade av 2013.
Vad gör du av resten av året?

Igår fikade vi av Linda Axelsson och hon tömde sitt skrivbord. Det blir så väldigt påtagligt och tråkigt dessa dagar.
Linda har alltid betytt lite extra mycket för mig på jobbet så det känns extra tråkigt att hon slutar.
Vi har under de här 12 åren kunnat fnissa åt samma saker och lyssnat på varandra.
Sista åren har Linda dessutom varit min bordsgranne på jobbet och de dagar vi lyckats vara där samtidigt har det varit extra roligt.
Mycket skratt.
Jag minns när Linda började hos oss, hon bar alltid en sliten jeansjacka på den tiden och fick jobbet innan hon slutat på Nordens fotoskola.
Hon var ung och det kändes nästan lite nytt med kvinnliga, unga fotografer.
Visst, dom fanns men det var inte många av dom. Inte hos oss åtminstone.
Hon kom in med något nytt och har under de sista åren alltid kört sin egen grej.
Under mina år som chef pratade jag med fotograferna att dom gärna fick då och då gå lite mer ur "boxen".
Vi hade alla problem med den där Sydsvenskan-filten som hängde över oss nämligen.
Inte Linda.
Henne ville jag, eller behövde jag ibland få in i den där "boxen".
Nu gapar hennes skrivbord helt tomt.
Jag är i Lund ändå så jag ser inte eländet.
Kommer sakna Linda på många sätt.

Nu drar hon vidare i livet.
Hur?
Ja, det får du fråga henne om.

Annars är jag inne i en ny Gervais-tid (ja, det är jag alltid förresten).
Men för att få lite skratt så skickar jag med den här gamla klassikern.



Nu kavlar vi upp och tar oss an Oktober på bästa sätt.
Nya tider.

Det sägs att MFF ska ta guld i år.
Nu igen.
Vi får se hur det slutar.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden