söndag 6 oktober 2013

The name of the game?


Det blev en del fotboll idag.
Jag fick chansen att gå på LdB på kvällen och dom vann med 4-2 till sist.
Nu väntar match om en vecka och seger i den och damerna vinner SM-guld.
Ett typiskt scenario såhär på hösten.
Malmö har dessutom chansen till dubbelguld i år igen.
Både damerna och herrarna alltså och det hände för sådär 2 år sedan sist.
Vardag numer.


Innan matchen hann jag snabbt till Dunkers kulturhus i Helsingborg och såg Tine Hardens utställning om Afrikansk fotboll.
Det är spännande.
Lite annorlunda hängning och med lite oväntade motiv också får jag nog säga.
Bra idé såklart.

På nedervåningen kunde man också se en film om Zidane.
Rummet var smyckat med några "fatboy" och där låg man skönt och kollade på filmen som var på en hel vägg.
Det kanske är ett sånt rum man ska ha egentligen?

Det är härligt att Dunkers tar in fotografiet så stort som dom gör med Tine Hardens utställning och det är heller inget nytt för dom.
Bra!
Dessutom inom sportens värld.
Ovanligt och riktigt kul.
Pluspoäng till Dunkers!

 Foto: iPhone

 Foto: iPhone


 Foto: iPhone

2 kommentarer:

Peter Holgersson sa...

F...n Halkar efter i bloggarnas blogg - ett tecken på att man har för mycket att göra om du Lars producerar mer än vad man hinner läsa!!!

Lars D sa...

Haha, ja eller så är det jag som har för lite annat att göra, haha.
Hoppas det är bra med dig Peter.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden