fredag 28 februari 2014

Fotodagen


Det är mycket som snurrar runt fotografi just nu.
För mig gör det ofta det men det känns ändå i luften som ännu starkare.

Igår, torsdag checkade jag in som vanligt på jobbet på morgonen.
Ett snabbt porträtt i Lund vid 10:00.
Ett till på väg tillbaka men i Malmö den gången.
12:00 stack jag över bron och fotograferade där under eftermiddagen.
Det gav energi och bjöd på många skratt.
Tillbaka till Malmö.

Körde upp till Helsingborg och Dunkers kulturhus.
Vi i PFK södra hade bjudit in våra medlemmar till en kväll i Christer Strömholms anda.
Jag fick ett mail ifrån Dunkers innan som berättade att vi var välkomna på visningen klockan 18:15 som dom skulle ha för Helsingborgs-studenterna.
Fint så.
Vi hängde på och fick till och med en bit pizza och lite Campari också.
Lena Wilhelmsson visade runt och berättade om Christer.
Det var riktigt fint.


Det kändes också så himla fint att Sophie Giescke Linné bjöd in oss genom att hon sett det på min blogg att vi var på väg.
Tack, tack, tack jag blev rörd av det hela. 
Synd bara att inga fotografer passade på att komma, studenterna hade större intresse för fotohistorien.

Dunkers kulturhus har hängt och gjort utställningen riktigt, riktigt snygg.
Passa på att åka dit säger jag.
De har dessutom "fotografins år" just nu så det kommer hänga fotografi hela året.
Hans Gedda kommer senare.
Bland annat.

Jag kom hem vid 21:00 och då var det rätt lagom att till 22:00 se sista delen av "livsfarligt uppdrag på TV.n.
Du ser den här.


Innan jag somnade hann jag också se Jills veranda med Kristian Gidlund.
Se den du också.
Jag såg hela avsnittet och då hatar jag, jag menar verkligen hatar country.
Men så fint och värdigt och tragiskt också såklart och  Jill funkar väldigt fint som reporter.
Också.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden