onsdag 4 maj 2016

Mitt i veckan!


Oj vad tiden går och jag känner att det var länge sedan jag hann, eller prioriterade bloggen.
Men det är mycket nu och det är säkert bra på alla sätt.
Nu på kontoret igen och Herbie Hancock i lurarna.
Betar av punkt efter punkt på listan.

Igår fick jag chansen att fotografera en konsert på KB här i Malmö och det var himla fint.
På scen fanns också en steppdansare och jag tycker det där är himla häftigt ändå.
Men som bild till det här inlägget så sänder jag med publik istället.

På vägen hem från konserten så låg solen som en gigantisk apelsin över Danmark i horisonten.
Jag knäppte en bild i 90 km/h genom rutan och jag bjussar på den solnedgången längst ner i det här inlägget.
Jag är medveten om att den är lite "no-no" med solnedgångar men ändå.
Skit i det!

-------------

Min kamrat Jonas Lindkvist  är i Mexico och fiskar.
Du såg denna va kamrat? 

Det snackas redan om att bilden på Tess Asplund i Borlänge ska bli Årets Bild.
David Lagerlöf är fotograf och jag vetr inte om han ens är med i PFK vilket är ett tidigt kriterie.
Visst, jag tror i just "klassen" ÅB går det bra att inte vara medlem men ändå.
Jag tror inte det faktiskt.
Det är en stark händelse och vilken modig/tuff kvinna.
Underbart! men jag tror ärligt talat inte det blir ÅB från 2016.
Vi får se, du kan läsa mer om det här.

-------------

När jag var chef för många år sedan så kom det många fotografer och visade bilder för mig.
Det var kul men också så tråkigt att inte kunna erbjuda alla jobb.
En av de där fotograferna var Jonathan Saruk.
Nu sitter jag bredvid honom på mitt nya kontor och det är en ära att få göra det.
I morse visade han snuttar ur hans senaste film om Chris Hondros.
Du kan se mer av just den filmen (trailern) på han och hans kollegors hemsida.
Här finner du Jonathans egen hemsida.

Kul och inspirerande!

Idag ska vi ha välkomstlunch på kontoret för 2 st nya vänner också och jag återkommer säkert till de också, var så säker.
Det är fint att inspireras av vänner på kontoret och en vacker dag ska jag ta lite kunskap av Jonathan också, det är ju lätt när man sitter bredvid varandra.
Grymt!

-------------

Men nu, just i detta nu måste jag sätta fart och komma igång med annat.
Det var fint att få snacka lite med dig en stund.

Ha en fin dag!




Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden