måndag 7 november 2016

Allsvenskan är över


Igår bevakade jag min sista fotbollsmatch och det var redan innan klart att Malmö FF vunnit SM-guld.
Så just matchen var rätt ointressant.
Ett fint tifo stod hemmaklacken för medan bortaklacken stökade på stan och omhändertogs av polisen.
Inte alla såklart.

Jag tror det är Johanna Lundbergs bild från en gammal AIK-match som fansen ritat av och gjort rätt stor.
Större bild är svår att hitta tror jag.
Läs gärna en lucka med henne jag gjorde förut här. (där bilden finns med)

Nu är det vardag igen och jag är tillbaka på kontoret och den där lilla mattheten som höstlovet bjöd på hänger kvar, men det är inget att gnälla om.


Efter matchen var det redan klart med ärevarv och buckel-lyftning och Malmö FF hade ordnat det väldigt fint med olika fållor för oss fotografer.
Hurra!



2 kommentarer:

Ingmar Johanson sa...

Menar du att du inta skall bevaka fler fotbollsmatcher överhuvudtaget?

Lars D sa...

Nej, det hoppas jag att jag får göra.
Men jag är heller inte säker på att jag får göra någon mer, det får framtiden utvisa.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden