söndag 19 oktober 2008

Hästar och Tanzania


Jag sitter i ett hörn på nattklubbsdelen på Big bowl i Malmö. Det är söndag.
På discogolvet dansar det runt små barn och skriker rätt högt.
Dom har kalasat och det avslutas med dans och mycket hög musik.
Alla är glada och snart kommer det en liten tjej jag känner mycket väl.
Innan det var jag och tittade på hästarna. Dom var rätt arga och sparkade bakut då och då.
Hästar och jag, nej det klickar inte om man säger så men dom är roliga att fotografera.
2004 hade jag ett riktigt hästår när jag var med ett voltigelag, en galoppjockey och gjorde en grej om hästpolo i London.
Bildmässiga djur även om när man själv är nöjd kommer det alltid en som kan hästar och säger:
- Öronen står fel på den där bilden.
Men ska det verkligen vara så att hästen ska se så snygg ut som möjligt på dokumentära bilder?
Nej, jag är skeptiskt till just den biten av hästjobben men annars tycker jag det är roligt även om det är svårt att leva upp till Capas devis om att "är inte dina bilder bra nog, har du inte gått tillräckligt nära".
När man är rädd som jag menar jag alltså.
Jag får ett mail från min kompis Johan som är i Tanzania och jobbar i tre månader!
Wow liksom, att han tar sig tid och GÖR det. Jag beundrar honom av många olika själ. Men han är värd ett eget inlägg någon annan gång.
På onsdag åker min kompis Tobbe till Afrika också men stannar bara till söndag.
Han trodde på en idé så mycket att han drev den och var beredd att betala allt själv.
Han ville få ur sig historien och även det är värt glädje, respekt och många inlägg i min lilla blogg.
När jag får för honom återkommer jag gärna, ni ska få se hur bra deras berättelser blir båda två.
Nu är det snart ny vecka igen. Det går fort.
Måndag, tisdag jobbar jag som vanligt.
Onsdag, torsdag och fredag ska jag till Fojo i Kalmar och snacka där.
Det ska bli riktigt roligt.
Lördag och söndag jobbar jag helg. Sen är det ny vecka igen men vi hörs innan dess.
Mys söndagskvällen!

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden