tisdag 21 oktober 2008

Lundakyrkan


Året är 1997 och vi på tidningen har en tävling. Alla fotografer ska fotografera domkyrkan i Lund.
Den är ofta med på bild här nere såklart så vi ville dra konceptet ett varv till.
Bästa bilden vinner.
Internt hade vi också en liten tävling, vilket vi har slutat med nu. Jag har för mig att det var poäng om man fick med sin bil på bild och minus om man fick med sin kameraväska.
Jackpot var om man lyckas få med sig själv på bild.
Just det ville jag vinna och tog med mig själv på domkyrkebilden.
Jag röker inte i vanliga fall utan bara för "konsten" och den här gången.
Nu idag är det mer tisdag och året är ju som bekant 2008.
Allt är i ordning. I morgon tar jag bilen norrut till Kalmar.
Det ska bli roligt men det har jag ju redan sagt så varför tjata om det?
Vem som vann tävlingen?
Min kollega "brunte" vann med bilden nedan men jag fick mest poäng...

Foto: Lars Brundin/ Sydsvenskan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjusig poängplockare!
Välkommen till Kalmar!
Vi har laddat hårddiskarna med bilder från ett regnigt, småblåsigt och mulet Öland till bildspelen...
Å i "klassrummet" finns ett härligt gäng...
Å i kylen finns...

Lars D sa...

Tack!
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden