måndag 27 oktober 2008

Zappa och porrklubb


Det är måndag och regnet står som spön i backen här i Skåne idag.
Jag spelar Frank Zappa så högt så huset skakar och jag rycks med på ett kul och barnsligt sätt.
Tobbe skickar några bilder från Afrika, det ser mer än bra ut och jag blir glad och stolt.
Jag känner ju honom liksom.
Ser att det kommit en ny hemsida som samlar lite multimedia och den hittar du här.
Mycket bra, kolla runt själv får du se.
Bilden?
Ja, det är från en strippklubb i Berlin som jag, liksom mycket annan media inför fotbolls-VM 2006 i Tyskland tyckte var en viktig rapportering.
Låt oss kalla det ett omöjligt uppdrag.
Vi åkte ner till Berlin och lyckades få en bra kontakt med en bordell som vi hängde på i två nätter.
En av tjejerna lyckades vi komma riktigt nära och jag fick fotografera henne också.
På dagen åt vi lunch och tysk äppelkaka med henne.
Bordell-mamman på hennes arbetsplats lyckades sen med sina kontakter få in oss på den här klubben som bilden är ifrån och jag lovar er, det är inte bara att lalla in där och få hem det man har förväntningar på när det gäller bilder och text.
Oftast, eller låt oss säga alltid så träffar man en prostituerad kvinna som sitter på sin säng med ryggen emot kameran och alla är nöjda. Vi ville komma lite närmare vilket vi gjorde med väldigt långa dygn i både skumma och motbjudande miljöer.
När vi kom hem så gick det knappt att publicera.
- Nej, men det förstår ni väl...fick vi höra.
Nu i skrivande stund minns jag inte hur det blev i papperet men mycket snack blev det och lättast hade kanske varit att tagit en anonym bild på sängen...jag vet inte.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden