lördag 23 februari 2013

Det är lördag

Det kommer ett fint mms från Jonas Lindkvist.
Han är i Italien och jobbar på VM och han ser glad ut. DN skickar egen fotograf på längd-VM.
Det gör mig lite glad också.

Kollar min mail och svarar på några av dom, det dör ju lite under helgerna.
Hela webben känns alltid lite trött på helgerna, när folk egentligen har tid att vara aktiva på webben.
Det är ett tydligt tecken att allt sker på ordinarie arbetstid i vanliga fall.

Micke Berg tipsar om en liten film om Alex Webb.
Det kan man alltid göra.
Han tipsar också om detta och detta.
Kul med tips.

Att lova att objektet ska få vara anonymt.
Nu ligger GP lite illa på det och du kan läsa mer om det just här.

Jag köpte förresten ett SD-kort och satte in det också i min mark3 och inte märker jag någon skillnad.
Men varför är det så viktigt för dig?
Egentligen inte, det är inte för utrymmet, det är för att ibland, som på resa slippa använda kortläsare.
Bara det.
Typ.

Men det är kanske klart att David Alan Harveys bok blev "Årets fotobok" i Poy.
Kolla själv här.
Du kan också se Davids föreläsning från WPP här.
Kolla också in hans tidning Burn Magazine här.

Nu ska jag sätta mig i bilen och köra söderut.


1 kommentar:

Claes Thureson sa...

Som en vag men ändå koppling till GP-grejen så landade jag på detta: http://lens.blogs.nytimes.com/2013/02/22/a-prize-winning-ethics-lesson/.

Ledsamt att se att det man trott på inte alls var vad man trodde, eller som det skrivs i en av kommentarerna "It is whether this image is what a reasonable viewer would take it to be." Det kan kopplas till diskussionen om färgerna i Paul Hansen bild som du länkade till tidigare Lars. Man ska vara försiktig med sanningen.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden