onsdag 13 februari 2013

Svårare och svårare...


Jag upplever det som att det blivit så himla svårt och jobba.
Det krävs tillstånd och det är föräldrar och tillåtelse hit och tillåtelse dit.
I måndags var jag på ett längre jobb under dagen och det innebar också en liten simskola där jag följde en kille. Han simmade bredvid en annan hela tiden så jag frågade hans mamma om det var okej att han var med.
- Javisst, vad roligt sa hon.
Igår (tisdag) ringde hon och hade ändrat sig.
Ja, då blir det svårt att få ihop något kort från den där timmen.
Efter det direkt iväg på en konsert som skulle börja 20:00 på KB här i Malmö.
Visst, han kom igång klockan 21:20 och att få en plats var mer eller mindre helt omöjligt.
Inget staket där framme sades det även om det fanns ett litet men där stod artistens egen fotograf och filmade med sin Canon 5D.
I takt med musiken så för att se den filmen krävs det ganska tunga åksjuketabletter.
Det gjorde också att jag själv fick ställa mig på tå längst bak.
Svårare och svårare alltså och samtidigt ska människor vräka ut sitt privatliv på alla möjliga håll och kanter.
Sa du lite putt idag?
Javisst. 

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden