torsdag 14 februari 2013

Nynominerad (Andreas Hillergren)


Ärligt talat var jag helt säker på att Andreas Hillergren (till höger) fått pris tidigare i Årets Bild.
Men jag hade fel.
Nu är han åtminstone det.
Har jag glömt någon mer, säg gärna till.

Du är nominerad till Årets Bild för första gången.
Grattis!
Tack Lars.
Det är första gången som jag är nominerad och det känns riktigt roligt.

Hur tog du beskedet?
På dina frågor så hade jag själv inte koll på när nomineringen skulle släppas utan jag blev uppringd av Lasse Ottosson som drev med mig och frågade om han kommit till Fotograf Anders Hillergren… Jag var mitt ute på jobb och var inte så road av hans skämt men blev otroligt glad när han berättade om den eventuella nomineringen om nu ÅB hade stavat mitt namn fel vill säga…

Vad tror du själv att du kommer få pris för?
Jag gissar att det är klassen Vardagsliv som jag är nominerad i.

Är det gjort på ”vanlig” arbetstid?
Det är ett jobb som är gjort på vanlig arbetstid och jag har inte förändrat bilden för ÅB utan bara skickat samma bild som jag skickade till Skånska dagbladet.

Hur firade din omgivning/tidning/byrå dig?
Skånskan uppmärksammade det med artikel.
Vi firade hemma på kvällen med en god flaska vin.

Kommer du till Trollhättan i Mars?
Ja, vi ska upp på ÅB.

Tack för hjälpen, då ses vi där uppe.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden