måndag 11 februari 2013

Yngve har namnsdag. Det är måndag.

Det är måndag och ny vecka.
Jag har lyckats vara sjuk och på resa till Sundsvall sista tiden så det känns som det var länge sedan jag var i tjänst på riktigt.
Idag är det dags igen dock och jag jobbar kväll så jag börjar direkt vid 15:00 med ett jobb.

Jag har äran att sitta i branschrådet för skolan i Sundsvall och vi hade alltså möte där  uppe i fredags och fick träffa studenter. Vi fick också träffa elever från Master-utbildningen som tydligen inför nästa år har tagit fart med ansökningar.
Roligt.
Sundsvall ligger verkligen långt bort och eftersom jag valde (den här gången) att ta tåget sög det mycket energi den där trippen.
Tåget tog jag för att hinna med Fotografiska på vägen upp och Noor på vägen ner kan man säga.
Det blev en fin utflykt men som sagt, sög lite mycket energi kanske.

På söndagen hann jag hänga med i Poy och det är spännande även om jag måste säga att jag blev lite besviken på sport-klasserna än så länge.
Otroligt roligt att Paul Hansen tar hem "Årets Fotograf" i den tävlingen.
Stort Grattis Paul, bra jobbat.

I lördags hade jag ett reportage från akuten i tidningen och det kom många reaktioner från läsarna.
Det är roligt såklart.
En del rätt märkliga frågor också.
Bilden ovan är från just akuten. Patienten har spelat innebandy och strulat till det med axeln och får en spruta mot smärtan.

Idag väntar ett lite längre jobb som kan bli roligt det också. Jag tar med badbyxorna och bara det gör att det känns roligt.

Måste packa ihop grejer till det.
Måste bli bättre på att filma känner jag.
Måste hitta något att bita i.
Måste hitta en spännande resa att göra.
Måste hämta mina OS bilder.
Måste lämna in min trasiga iPad.
Måste tvätta bilen. Och tanka den.
Måste hinna hälsa Laura Mendelin välkommen, jag är ju hennes handledare.

Nu kör vi alltså.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden