fredag 15 februari 2013

World press photo

Foto: Paul Hansen/DN

En timme innan dom skulle släppa world press photo fick jag ett sms från Jonas Lindkvist.
- Jag tror Paul Hansen vinner WPP, jag har en känsla av det bara.
Så lyder det.

En timme senare har Paul Hansen kammat hem World press photo och dessutom Spot news .
Det är riktigt, riktigt stort detta.

Dessutom är Paul debutant i WPP så det gör det nästan ännu roligare.
STORT GRATTIS PAUL!

Om jag kan räkna historien rätt så är Paul Hansen den 23:e svensken som får pris i den här tävlingen.

Danskarna då?
Jovisst, dom gör en ordentlig comeback med fyra fotografer som jag ser det.
Jan Grarup, Søren Bidstrup, Marie Hald och Jacob Ehrbahn.
Stort Grattis där också såklart.

Extra roligt att Søren Bidstrup vinner med en semesterbild där hans fru sitter på toaletten.
Hon är också fotograf men det får du själv gissa vem hon är.



Foto: Søren Bidstrup 

1 kommentar:

Anonym sa...

Stort!! Han är så grym den där Hansen. Och bilden är ju helt otroligt stark, bra, brutal. //jenny

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden