lördag 2 februari 2013

Sjuk!

Satan så sjuk jag varit i några dagar nu.
Jag börjar nog få det förklarat för mig vad influensa är för något.
Jag är sällan sjuk tack och lov.
Så att sms:a in till redaktionen att man inte dyker upp tar emot för mig.
Men nu gick det inte.

Den febern var inte att leka med och jag är inte riktigt ur detta än, men jag tror mig se ljuset i tunneln åtminstone.
När jag orkar sätter jag mig vid datorn och scannar lite, kollar lite och sen är det vågrät ställning igen.
Puh!
Men jag slutar gnälla nu.
Okej?

Bilden är förresten från VLT-tiden den med. Jag fick chansen att resa med "Mästa Mästarna" på bortamatch.
Jag har själv spelat i VSK bandy när jag var mindre så detta var ett fint uppdrag.
Där sitter bröderna Hasse och Ola Johansson.
Kan du din bandyhistoria så vet du?

Vi åkte till Sundsvall för match mot Selånger.
VSK vann och jag trodde då, eller var säker att jag aldrig frusit så mycket.
På väg genom ett mörkt och kallt Sundsvall på kvällen gick ett "fan" i bara brynjan och skrek.
- Grön-vitt, gröööööön-viiiiittt!
Han frös inte och var säkert glad för seger. VSK har världens snyggaste matchtröjor nämligen.
Gröna och vita.
Kolla själv här.

Vi släpper sporten nu va?
Jag är ju inte så hängiven egentligen.
Men VSK har jag alltid gillat.

Du fattar varför dom kallas mästa mästarna va?

Nu tror jag kroppen säger åt mig att inta det där vågräta igen.
Mors.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Trist att inte få jobba med dig idag, du får krya på dig vännen.
När febern har släppt så dofta lite vit, det är fint.
Själv har jag precis träffat en liten kille som jag mös med en bra stund innan jag fick veta att han hade vinterkräksjukan.Så jag hoppas jag klarar söndagens jobb innan det slår till.
Kungakram

Lars D sa...

Vi tar igen det broder!
Usch, hoppas du klarar dig. Håller tummarna.
Kram,
LarsD

Ingvar Andersson sa...

Friska till dig!
Du kommer att överleva.
Pigga hälsningar från Ingvar

Lars D sa...

Tack Ingvar.
/ LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden