måndag 10 mars 2008

Check and clean!


När man är på stora idrottsevenemang så är alltid Canon och Nikon på plats.
Då kan man lämna in sina kameror för renovering men det används nog mest till check and clean.
Det är i alla fall det man skyller på.
Jag hade behövt ett OS eller ett VM imorgon. Mina kameror ligger under en blöt handduk nu och suger upp så mycket det går.
Kameraremmarna ligger i handfatet.
Jag lämnar in dom på onsdag för en liten rengöring.
Det har varit en lång dag men nu sitter jag på ett jättebra hotell i Aten. Nära flygplatsen i en morgonrock och tankar in bilderna från dagen. Ja, just det kameravården har jag också hunnit med. Det var en lång resa från Galaxidi ner hit på nästan 4 timmar. Vem är det som bokat detta, det är ju fullständigt lysande.
Jag kan bo enkelt men nog är det coolt när man kan stänga och öppna gardinerna med en fjärrkontroll på nattduksbordet?
Viktigt om inte annat.
Jag tror det har gått ganska bra, rent jobbmässigt. Det var en sjuk grej åtminstone.
"Clean monday" Nej, jag vet inte.
Jag ska sätta ihop bilder och göra ett bildspel som snart kommer på min hemsida.
Jag meddelar när det är dags. Just nu ska jag vila både mig och mina rödsprängda ögon.
När jag checkade in så stod receptionen stilla.
God natt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vad har du gjort i Greklabd grabben?
Mor

Anonym sa...

Ja, berätta åtminstone lite grann...

Lars D sa...

Jaha, har jag inte berättat det?
Jag var i Grekland för att fira "clean monday"
I byn Galaxidi firar man det lite extra och slänger färgat mjöl på varandra. Och på allt för den delen.
Det kommer lite bilder snart.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden