fredag 21 mars 2008

21/3....Världsdagen!


Idag är det world down syndrome day!
Det firas i hela världen på något sätt. Dessutom fyller min kollega Thomas Löfqvist, ni vet han med björnen i Årets Bild 60 år idag. Grattis, grattis.
Se ett av mina bildspel från Ukraina här.
I det landet lämnas fortfarande barn bort som har downs syndrom. Det är skrämmande på sitt sätt.
I Sverige har vi kommit lite längre. I USA har dom kommit mycket, mycket längre. När det gäller synen av dom barn som råkar födas med ds.
Elias är en härlig kille från Malmö som du kan se ett bildspel om här.
Moomsteatern i Malmö är världens varmaste teater. Jag var med dom på turné i Slovenien/Italien för något år sedan.
Kolla in bildspelet här.
Kjell som driver och är grundare av teatern snackar till bilderna. Lyssna vad han har att säga.
Om alla skulle ha en sådan människosyn skulle världen se bättre ut. Du är bäst Kjell!
Ha en skön påsk och tänk lite extra på alla DS, are idag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, jag tänker extra på ds i dag och hoppas att alla som läser bloggen går in och lyssnar på Kjell.

/M.

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden