torsdag 4 september 2008

Hemma


En man tömmer sin lägenhet i Polen sommaren 2001 när den översvämmade floden dragit sig tillbaka och hans vardagsrum är fyllt med lera och vatten i en anskrämlig sörja. Jag har varit där tre somrar på raken. Det ligger fortfarande en gummibåt på jobbet, man vet ju aldrig. Rätt som det är ska jag tillbaka.

Jag är verkligen inte sugen på att resa just nu men man kan inte låta bli att snegla lite på Perpignan-festivalen.
Mattias Johansson bloggar därifrån om du vill ha lite koll och så kan man kolla Canons hemsida som brukar vara bra på att rapportera från Sydfrankrike.

Jag ser att Espen också varit i Georgien.
Ser också att Magnum fixar en multimedia-workshop.
Samtidigt så har multimedashooter kommit tillbaka.
Är du i New York? Gå på den och rapportera är du snäll.
Mac äger ju, det vet ju alla. Men vilken konstig grej det här är ändå om deras grundare Steve.

Bilden här nedanför tog jag också 2001 när jag bodde ett tag i Dublin.
Jag följde ett hurlinglag men tyvärr rann det ut i sanden.
Killarna var katoliker och i sina tidiga tonår vilket resulterade i allt för många konstiga frågor om allt under bältet kan man säga.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden