tisdag 23 september 2008

Johnny Depp


Det sägs att man inte är bättre än sin senaste bild.
Åhh, hjälp mig tänker jag då. Kreativiteten står inte som spön i backen direkt.
Är i Lund idag.
Det är en märklig stad på många sätt.
Tyvärr sitter det ännu märkligare klistermärken på stolpar i stan.
Det är en lite hängig tid just nu.
Folk jag känner får sparken, någon är sjuk och kräks. En annan får inte sitt hus sålt.
En ska in på operation och för någon är pengarna slut.
Men det vänder väl.
Hösten är ju den bästa årstiden.
Men något riktigt kul hade suttit fint tycker jag. På måndag har jag planerat att möta naturen.
Jag hatar den men jag går över tröskeln tänkte jag, kanske det ger något.
Packar ryggsäck och tar med mig min lilla tjej.
Ser att Malin Hoelstad på SvD har gjort sitt första bildspel, det är roligt.
Se det här.
Egentligen är det Malin Bonde som tipsar mig men det låter bättre att jag sett det, eller hur?
Vincent som nu är uppe i 486 kommentarer har lagt ut en film han gjort med den nya Canon-kameran.
Har du inte sett den kan du göra det här.
Vill du nörda in och kanske få lite koll på att han inte "bara" strosat runt med sin lilla 5D och filmat lite så kan du se en bakom scenen film här.
På fotomässan i Köln går den nya kameran att kolla på.

Ja, vi får se vad det blir av det här. Men det känns ju bra när man är på resa och kanske vill ha lite miljöbilder som rör sig till ett kommande multimediaprojekt. Men hur är ljudet, det tror jag nämligen inte på, om man nu kan kräva det.
Men till miljöbilder eller klippbilder ser det ju riktigt fint ut.
Har du något kul att berätta?

4 kommentarer:

Anonym sa...

vilket bildspel har malin gjort??

Lars D sa...

Jag fattar nog inte?
Malin Hoelstad har gjort ett bildspel som jag länkar till.
Malin Bonde tipsade mig.
/ LarsD

Anonym sa...

Hmmm...kul att berätta. Förutom att jag är grymt nöjd med mina senaste bilder så icke. Men jag har en fråga, eller snarare en undran till dig. Skulle inte du kunna skriva ett inlägg om en fotografs vardag på en dagstidning? Jag är grymt sugen på att få reda på vad du/ni håller på med på dagarna, hur dagarna ser från morgon till kväll (eller natt, Sydsvenskan har nattfotografer eller?) de e så mkt jag inte vet om tidningsfotografer och jag är jättenyfiken på vad ni egentligen gör och hur ni gör det!

Anonym sa...

Ett kul förslag. Fotofilm (inte tri-x), hos mig, anytime. Nästan.

Wallinskan

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden