onsdag 24 september 2008

Väsknörderi och skumgummi


Alla fotografer är ju väsknördar.
Det ska vara den perfekta väskan till alla olika grejer.
Jag köpte en ny väska till OS och jag är mycket nöjd fortfarande.
Men inredningen kunde jag gärna byta ut vilket jag precis har varit och gjort.
Det var min vän Jens som tipsade om den här affären.
Kanon, så nära mig och med så mycket.
Men sen är det ju det här med priserna.
Min väska jag redan köpt kostar:
3425 kr här i Sverige.
2342 kr i den danska affären.
861 kr på BH i New York.
Ska det vara så?
Bor man helt rätt här i Sverige?
Ja, det kanske man gör men man handlar på fel ställen.
Men kunde jag så hade jag kunnat köpa en väska till mig och varsin till tre kollegor.
3 kollegor!
Okej, den som är snabb ser att jag då måste lägga till 19 kronor.
Och en flygbiljett och allt det där.
Vi snackar inte om det tror jag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Kanske har missat det, men vilken väska är det du har köpt?

Lars D sa...

En Pelican 1510

Anonym sa...

Vad säger Joakim om att du bloggar på arbetstid?

/Skumgummitanten

Anonym sa...

Det gör jag sällan, men gör jag det så är han glad och stolt.
Mest stolt.
Tror jag.
/ LarsD

Anonym sa...

Bra!

Anonym sa...

Bra chef. Tveksam kollega.

/M

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden