torsdag 14 januari 2010

Kalmar 6


Början på varje år är alltid rolig tycker.
Men är den viktig för bildjournalistiken?
Ja, det tror jag.
Tänker på alla tävlingar. "Minns" du att jag igår skrev om de nominerade från Norge och Danmark?
Det är kul att se listorna men nu väntar jag ännu mer på att få se bilderna.
När listorna kommit kan man googla de fotograferna och hitta guldkorn där såklart.
Jag gör det lite lättare för dig, bra va?
Här är några jag hittade från listan.
Anders Birch. Carsten Snejbjerg. Christian Als. Jacob Erbahn. Jens Dresling. Jan Grarup. Jonathan Bjerg Møller. Kristian Djurhuus. Mads Nissen. Martin Bubandt. Michael Lindebjerg. Peter Hove Olesen. Rasmus Flindt Pedersen. Steven Achiam. Thomas Lekfeldt.
Danmark har en kvinna nominerad.
Hennes namn är:
Lærke Posselt.
Okej, jag vet, jag kan vara riktigt fel på det. Det är ett namn jag inte hittar och min okunskap tar mig också ut i den dimman att jag inte vet om det är en man eller kvinna men det kanske säger något det med.
Surfa runt om du vill.
Vill du ha lite norskt också?
Okej.
Luca Kleva-Ruud. Eivind Griffith Brænde.Gunnar Bløndal. Espen Ramussen. Jo Straube.
Lars Åke Andersen. Bjørn Steiner Delebekk. Trond Sørås. Thomas Haugersveen. Paal Audestad. Knut Egil Wang. Adrian Øhrn Johansen.
Om jag fattat allt rätt här så är det fyra kvinnor nominerade i Norge.
Line Møller, Elin Høyland , Linda Helen Næsfeldt och Siv Johanne Seglem.
Inte lika lätta att hitta på nätet dock.

Hur bildsätter jag det här då?
Här nere en cowbow från Colorado jag tog sommaren 2005.
Högst upp Anja, från Ukraina, tagen sommaren 2006.
Du såg programmet till detta va?

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden