lördag 19 juni 2010

Bröllopsdagen 4



Efter folkets park var det upp på redaktionen för att vara bildredaktör och bildchef vilket jag ju är hela tiden. Känslan nu är att det är väldigt, väldigt svårt att f med allt, gjorde vi de rätta valen. Mycket att ta hänsyn till. Bilderna, funkar bilderna till lay-outen? Händelserna och kvalitén på bilderna. Våra egna fotografer som är på plats och sliter som bara den. När jag gick så låg det runt 1000 bilder från Scanpix. Inte i vår tidning alltså men på deras server. I morgon lägger jag ut vår tidning så får du se hur det blev. Jag vet nu och jag sa det också till Christina som var med och slet med allt att:
- Hur vi än gör kommer det vara 1000 åsikter på måndag när detta skas gå igenom. Jag tycker vi lyckats välja bra bilder som visar och berättar fint om dagen. IDK tog dessutom bilden som vi använder på mitten för att, om någon vill ska kunna riva ut och sätta på kylen. Vi får se hur det blir med det...jag ska inte göra det. Men nu har ju jag chansen att fråga IDK direkt om jag kan få en bild. Om jag nu skulle vilja det, jag tror inte jag snöar in på det mer just nu. På kvällen bjöds vi på prinsesstårta med en fin krona på toppen.
Nu ska jag somna helt slut efter en lång dag. Hoppas våra läsare tycker att vi gör en bra tidning i morgon.
Vi hade 4-5 olika varianter på bilage-ettor och annat. Kul när man kan vrida och vända på allt.
Jag klippte ihop 5 bildspel till nätet också bara för att...liksom.
God lördag på dig.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden