söndag 6 november 2011

Helgen



Jaha, det var den helgen det.
Precis hemma efter en helg efter vägarna. Nu väntar ännu en vecka och nu ska jag planera den på bästa sätt.
Jag har som jag skrivit om varit i Trollhättan i helgen och föreläst.
Fotograferna på TTELA hade fixat en bilddag för sina läsare.
Otroligt vilken dag det blev och stort tack för att jag fick komma.
I dom två nya biosalongerna rullade stillbilder hela dagen. Utställningar och fotoklubbar.
På stora scenen var det dessutom föreläsningar som rundades av med prisutdelning till läsarnas bästa bilder.
Vilket fint arrangemang ni ordnade.
Tyvärr missade jag fotografen Joachim Nywalls föredrag "20 år i diket".
Det var synd men däremot såg jag men ännu mer lyssnade till Anna von Brömssen som snackade innan mig.
Hennes berättelse om Sebbe som gick bort i cancer för några år sedan var bland det starkaste jag hört på länge.
Anna fick också efter det ett pris i Årets bild men också Stora journalistpriset för jobbet.
Hon frågade sig själv om det var okej att fira det.
Att höra hennes ord men även dom ord och meningar hon inte fick ur huvudet som Sebbe själv hade gett henne grep verkligen tag i mig.
Min dotter som var med tog min hand, vilket inte är så vanligt, och höll den hårt.
Jag frågade varför hon gjorde det.
- Du såg ledsen ut pappa, sa hon.

Idag såg hon och jag Tintin i Göteborg på vägen hem. Jag såg minsann att Tintin själv hade ett moleskin på sitt bord hemma i lägenheten.
Jo jag vet, nördigt satan.
Nu får gärna veckan komma igång. Fredagen känns redan efterlängtad. Inte för att veckan är tråkig, det är bara väldigt mycket.
På torsdagen ska jag på en ledarskapsutbildning till.
Vår bok vi ska knyta ihop säcken på ska lämnas på onsdag, men det klarar vi nog inte.
Säg såhär då.
Fredag måste den rulla iväg till tryckeriet.


Foto: Anna von Brömssen

2 kommentarer:

Elisabeth Källblad sa...

Din föreläsning var också super, även om man inte grät en (!?) tår då som till Annas...
Tvärtom, blev det väl ett och ett annat skratt, och ett kilo inspiration!
Tack!

Lars D sa...

Åhh tack Elisabath, snälla ord.
/LarsD

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden