torsdag 1 december 2011

December



Det är torsdag. Det är december.
Ny månad. Min sista som chef.
"In the hot seat"
Hur ska jag förvalta den på bästa sätt?
Efter detta är det fältet som kallar för mig igen.

Det kommer fram nyheter om vår förra VD varje dag och det tär på personalen.
Vi väntar på uppsägningar.
Det är dålig stämning.
Ja, så är det bara. En del mår såklart riktigt dåligt.
Vi måste rusta oss som boxaren på väg in i ringen. Här är det Klara Svensson som jag hängde med ett tag.
Du ser bildspel här och här.

Trots allt har vi en del kul grejer kvar.
Vår bok "Ögonblick" kommer om någon vecka.
Beställ gärna ett ex du också genom att maila mig.
lars.dareberg@sydsvenskan.se

Vi ska dela ut en guldkamera och dela ut en del grejer på bild också.
Äta julbord.

Jag ser vad Martin von Krogh gör som ny ordförande i PFK Stockholm.
Får också lite prestaionsångest som ordförande i Södra.
Martin har kickat igång det där ordentligt där uppe i norr.
Otroligt roligt med många aktiviteter och jag håller tummarna att stockholmarna kommer på det som deras förening arrangerar.
Jag blir också glad att någon jobbar för andra och inte bara sig själva.
Tack, Martin du är en bra förebild.

Jag får också höra att Zlatans bok sålt i 415 tusen ex.
415000.
Nu börjar julhandeln.

Oskar har namnsdag.

Lyssnar på Eldkvarns nya via Spotify.

Ser Magnus Sundbergs TV-inslag om Johan Perssons mamma som är på väg ner till Etiopien.
Se det du också här.
Tänker på dom. 1 juli greps dom.
Snart är det jul.
Overkligt.
Saknar Magnus Sundberg.

Imorgon är jag ledig. Flyger till Umeå.
Träffar mina fina, fina vänner Torbjörn Jakobsson och Jonas Lindkvist.

Ska åka och lämna en bild till ramning på Malmös bästa butik Drewex.
Får jag skriva så?

Får ett mail av Joakim Kocjancic som startat en blogg om gatufoto.
Kolla in den du också här.
Tack Joakim.

Inga kommentarer:

Om mig

Malmö, Skåne, Sweden